دومین کنفرانس میکروالکترونیک ایران سوم تا پنجم دی­ماه در دانشگاه تهران برگزار می شود



فراخوان ارسال مقالات به دومین کنفرانس میکروالکترونیک ایران

دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و فعالان گرامي صنعت الکترونیک کشور

عرض سلام و ادب و احترام

با استعانت از درگاه خداوند متعال به اطلاع می‌رساند دومین کنفرانس میکروالکترونیک ایران در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و با همکاری انجمن میکروالکترونیک ایران برگزار خواهد شد. زمان این کنفرانس سوم تا پنجم دی­ماه 1399 مطابق با 23 با 25 دسامبر 2020 بوده وهمانند سال گذشته، شامل ارائه مقالات سخنرانی و پوستر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و میزگردهای تخصصی است.

طبيعتا، برنامه امسال تفاوت‌هایی با سال گذشته دارد و با توجه به وضعیت همه­گیری کرونا، احتمال زیادی وجود دارد که برگزاری کنفرانس بطور کامل مجازی باشد. از يک طرف، این موضوع بالقوه می‌تواند هم موجب مشارکت بیشتر،  هم  موجب گستردگي طیف ارائه­کنندگان مقاله و کارگاه‌های آموزشی و هم شرکت­کنندگان در این جلسات را  فراهم  آورد.  از  طرف  ديگر، احتمال  دارد باعث برخي کاستی­هایی نیز بشود که  البته از آنها گریزی نیست.

همچنين لازم  به  ذکر  است  که فرايند اخذ  مجوز بین المللی بودن  کنفرانس از وزارت علوم نیز  در  دست  اقدام مي باشد  که اميد  است  بزودي  نهايي  گردد. علاوه بر این، در کنفرانس امسال علاوه بر مقالات مرتبط با میکروالکترونیک، مقالات مرتبط با الکترونیک گسسته (دیسکریت) را که در صنعت امروزی کشور بسیار موثر و پرکاربرد هستند را نیز پذیرا خواهیم بود. این موضوع هم انشاا... باعث جذب طیف بزرگتری از مخاطبین خواهد شد.

این ایمیل اعلام رسمی درخواست ارسال مقالات به این کنفرانس است. مهلت ارسال مقالات و تقاضا برای ارائه کارگاه­ها 15 آبان 1399 است. گستره علمی این کنفرانس، همه فعالیت­های دانشگاهی و صنعتی مرتبط با میکروالکترونیک را در بر می­گیرد. محورهای کنفرانس عمدتاً شامل دو زمینه کلی مدارها و افزاره­های مجتمع است. به صورت جزئی­تر، محورهای این کنفرانس عبارتند از:

 

- مدارهای مجتمع آنالوگ و سیگنال مخلوط

- سیستمها و مدارهای مجتمع دیجیتال، مدارها و افزاره­های حافظه

- مدارها و افزاره­های میکروویو و موج میلیمتری

- مدارها و افزاره­های توان و مدارهای مدیریت توان

- مدارها و افزاره­های الکترونیک زیستی

- مدارها و افزاره­های الکترونیک نوری

- نمایشگرها و سیستم­های تصویربرداری

- سنسورها، ادوات  ميکروالکترومکانيکي(MEMS & NEMS) و میکروماشین­ها

- فناوری‌های ساخت افزاره­ها و فناوری‌های پکیج

- مدارها و افزاره­های نوظهور

- اطمینان­پذیری در مدارها و افزاره­ها

- مدل­سازی و شبیه­سازی مدارها و افزاره­ها

- مدارهای الکترونیک گسسته کاربردی شامل انواع آنالوگ، رادیویی، زیستی، ابزار دقیق  و سیستمهای نهفته مبتنی بر FPGA و DSP و ریزپردازنده­ها

همچنین در زمینه ارائه کارگاه­های آموزشی، علاوه بر زمینه­های تخصصی فوق که مخاطب خاص دارند، کارگاه­های آموزشی با مخاطبین عمومی­تر شامل دانشجویان سال آخر کارشناسی یا سال اول کارشناسی ارشد، مانند آموزش کار با نرم­افزارهای مختلف حوزه الکترونیک قابل ارائه می­باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد این کنفرانس از طریق ایمیل­های بعدی اطلاع رسانی خواهد شد. وبسایت کنفرانس نیز آماده شده و منتظر کسب مجوز از وزارت علوم جهت رونمایی است.

با تشکر و تقدیم احترام،

صمد شیخایی، دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و دبیر علمی دومین کنفرانس میکروالکترونیک ایران