اولین کنفرانس ملی میکروالکترونیک ایران برگزارشد

اولین کنفرانس ملی میکروالکترونیک ایران در تاریخ 5 دی ماه با همکاری انجمن میکروالکترونیک ایران و پژوهشگاه هوافضا در سالن کهربای دانشگاه صنعتی شریف افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه با سخنرانی دکتر سیدمجتبی عطاردی رئیس انجمن میکروالکترونیک و رئیس دائمی کنفرانس و دکتر فتح ­اله امی رئیس پژوهشگاه هوافضا و رئیس اولین کنفرانس میکروالکترونیک برگزار شد. در ادامه، دکتر ناظمی معاون فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر نقی پور رئیس صندوق حمایت از الکترونیک (صحا) و دکتر ملکی‌فر نماینده صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری سخنرانی داشتند.

دو سخنرانی کلیدی و تخصصی با عناوین "ارائه برنامه راهبردی صنعت میکرو الکترونیک" توسط دکتر عطاردی و "ترانزیستورهای اثر میدان با عملکرد بالا بر پايه ساختارهای دو بعدی فسفرین و سولفید تنگستن" توسط دکتر مهاجرزاده ارائه شد.

بعد از ظهر روز افتتاحیه، دو میز گرد تخصصی با عناوین "چشم انداز آینده میکرو الکترونیک در ایران و راهبردهای توسعه آن در کشور" به دبیری دکتر عطاردی و "چالش های کسب و کار میکرو الکترونیک در ایران و مدل کسب و کار بهینه در این حوزه" به دبیری دکتر فتوت احمدی برگزار شد.

در ادامه و پس از  مجمع عمومی انجمن میکروالکترونیک، مقالات ارسالی کنفرانس به صورت پوستر و شفاهی ارائه شدند.

لازم به ذکر است که چهار کارگاه تخصصی این کنفرانس، روز چهارم دی‌ماه در پژوهشگاه هوافضا برگزار شده ‌بود.